Naar content

Hoofdnavigatie

Beschadigd

Het kan voorkomen dat u niet kunt in- of uitchecken met uw OV-chipkaart omdat deze is beschadigd. U moet in dat geval een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Terwijl u wacht kunt u reizen met Tijdelijk Reisrecht. Wij vertellen u graag hoe u dit Tijdelijk Reisrecht regelt.

Het kan ook gebeuren dat uw OV-fiets is beschadigd of dat u een probleem heeft met een andere deur-tot-deurdienst. Lees hieronder wat u in deze situatie kunt doen. 

Het antwoord op uw vraag...

Beschadigde OV-chipkaart

Is uw OV-chipkaart beschadigd waardoor deze niet meer werkt? Vraag dan een vervangende kaart aan als u in het bezit bent van een NS-abonnement, of koop een nieuwe kaart. Bij een NS-Business Card informeert u de contactpersoon voor NS binnen uw bedrijf.

NS-Business Card verloren of gestolen

Blokkeer online gemakkelijk en snel uw NS-Business Card bij verlies of diefstal. Reizen die u maakt totdat u een nieuwe kaart heeft, kunt u declareren.

Tijdelijk Reisrecht en declaratie

Wacht u op een vervangende OV-chipkaart met een jaarvariant van een abonnement? Dan kunt u in meeste gevallen 12 dagen reizen met een tijdelijke variant van uw abonnement. Dit heet Tijdelijk Reisrecht. De kosten van de tussentijdse reizen kunt u, afhankelijk van uw abonnement, terugvragen.

Beschadigd product deur-tot-deurdienst

Als er onverhoopt iets niet goed werkt of als er schade is aan de (OV-)fiets of fietskluis, meld dit dan aan de stallinghouder én stuur een e-mail naar info@ov-fiets.nl.

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is vervelend, want hoe krijgt u uw eigendommen terug? Op deze pagina hebben we alle informatie verzameld, zodat u weet wat u in zo'n situatie kunt doen.