Beschadigd
Het kan voorkomen dat je niet kan in- of uitchecken met je OV-chipkaart omdat deze is beschadigd. Je moet in dat geval een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Terwijl je wacht kan je reizen met Tijdelijk Reisrecht. Wij vertellen je graag hoe u dit Tijdelijk Reisrecht regelt.
Het kan ook gebeuren dat je OV-fiets is beschadigd of dat je een probleem heeft met een andere deur-tot-deurdienst. Lees hieronder wat je in deze situatie kan doen.
Wat de meeste mensen willen weten
Het antwoord op je vraag
Beschadigde OV-chipkaart
Is uw OV-chipkaart beschadigd waardoor deze niet meer werkt? Vraag dan een vervangende kaart aan als u in het bezit bent van een NS-abonnement, of koop een nieuwe kaart. Bij een NS-Business Card informeert u de contactpersoon voor NS binnen uw bedrijf.
NS-Business Card verloren of gestolen
Blokkeer online gemakkelijk en snel jouw NS-Business Card bij verlies of diefstal. Reizen die je maakt totdat je een nieuwe kaart hebt, kun je declareren.
Tijdelijk Reisrecht bij verlies OV-chipkaart
Ben je je OV-chipkaart verloren en wacht je op een vervangende kaart waarop je abonnement staat? Dan kun je in de meeste gevallen een aantal dagen reizen met Tijdelijk Reisrecht. Lees op deze pagina hoe Tijdelijk Reisrecht precies werkt.
Beschadigd product deur-tot-deurdienst
Als er onverhoopt iets niet goed werkt of als er schade is aan de fietskluis of fiets, bekijk dan hieronder wat je kan doen.
Gevonden en verloren voorwerpen
Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend. Meld het ons direct online en we gaan ons best doen je voorwerp te vinden.