Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Beschadigd

Het kan voorkomen dat je niet kan in- of uitchecken met je OV-chipkaart omdat deze is beschadigd. Je moet in dat geval een nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Terwijl je wacht kan je reizen met Tijdelijk Reisrecht. Wij vertellen je graag hoe u dit Tijdelijk Reisrecht regelt.

Het kan ook gebeuren dat je OV-fiets is beschadigd of dat je een probleem heeft met een andere deur-tot-deurdienst. Lees hieronder wat je in deze situatie kan doen. 

Het antwoord op je vraag

Beschadigde OV-chipkaart

Is uw OV-chipkaart beschadigd waardoor deze niet meer werkt? Vraag dan een vervangende kaart aan als u in het bezit bent van een NS-abonnement, of koop een nieuwe kaart. Bij een NS-Business Card informeert u de contactpersoon voor NS binnen uw bedrijf.

NS-Business Card verloren of gestolen

Ben je je NS-Business Card kwijt? Dan is het belangrijk dat je snel handelt. Op deze pagina lees je hoe je de kaart blokkeert en een nieuwe aanvraagt. Alvast goed om te weten: reizen die je maakt totdat je een nieuwe kaart hebt, kun je declareren.

Tijdelijk Reisrecht bij verlies OV-chipkaart

Is je OV-chipkaart kwijt of gestolen? En wacht je nu op je vervangende kaart met jouw abonnement? Dan kun je intussen een paar dagen reizen met Tijdelijk Reisrecht. Lees hier hoe dit werkt.

Beschadigd product deur-tot-deurdienst

Als er onverhoopt iets niet goed werkt of als er schade is aan de fietskluis of fiets, bekijk dan hieronder wat je kan doen.

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend. Meld het ons direct online en we gaan ons best doen je voorwerp te vinden.