Naar content

Hoofdnavigatie

Verloren of gestolen

Het kan helaas voorkomen dat u iets verliest. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Wij vertellen u graag wat u het beste in zo’n situatie kunt doen.

Het antwoord op uw vraag...

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement

Bij verlies en diefstal van uw OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement vraagt u een duplicaat aan. Heeft u uw abonnement in de tussentijd nodig, dan kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Lees er meer over op deze pagina.

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart zonder abonnement

Bij verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart moet u uw kaart laten blokkeren. Vraag daarna een nieuwe persoonlijke of anonieme kaart aan.

Geld terug bij verlies of diefstal

Bij verlies en diefstal van je persoonlijke OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement vraag je een nieuwe kaart aan. Heb je je abonnement in de tussentijd nodig, dan kun je Tijdelijk Reisrecht aanvragen via NS Klantenservice. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar bij NS Flex of voor de NS-Business Card. Onderaan de pagina vind je hoe het dan werkt.

Tijdelijk Reisrecht en declaratie

Wacht je op een vervangende OV-chipkaart met een jaarvariant van een abonnement? Dan kun je in de meeste gevallen 12 dagen reizen met een tijdelijke variant van het abonnement. Dit heet Tijdelijk Reisrecht. De kosten van de tussentijdse reizen kun je, afhankelijk van je abonnement, terugvragen.

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend, meld het ons direct online en we houden in de gaten of je voorwerp wordt gevonden.