Naar content

Hoofdnavigatie

Verloren of gestolen

Het kan helaas voorkomen dat u iets verliest. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Wij vertellen u graag wat u het beste in zo’n situatie kunt doen.

Het antwoord op uw vraag...

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement

Bij verlies en diefstal van uw OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement vraagt u een duplicaat aan. Heeft u uw abonnement in de tussentijd nodig, dan kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Lees er meer over op deze pagina.

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart zonder abonnement

Bij verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart moet u uw kaart laten blokkeren. Vraag daarna een nieuwe persoonlijke of anonieme kaart aan.

Geld terug bij verlies of diefstal

Bij verlies en diefstal van je persoonlijke OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement is het van belang dat je deze zo snel mogelijk blokkeert. Zo voorkom je misbruik van je kaart. Hierna vraag je een nieuwe kaart. Heb je je abonnement in de tussentijd nodig, dan kun je Tijdelijk Reisrecht aanvragen via NS Klantenservice. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Onderaan de pagina vind je hoe het dan werkt.

Tijdelijk Reisrecht bij verlies OV-chipkaart

Ben je je OV-chipkaart verloren en wacht je op een vervangende kaart waarop je abonnement staat? Dan kun je in de meeste gevallen een aantal dagen reizen met Tijdelijk Reisrecht. Bij maandabonnementen is dit helaas niet mogelijk. Lees op deze pagina hoe Tijdelijk Reisrecht precies werkt.

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend, meld het ons direct online en we houden in de gaten of je voorwerp wordt gevonden.