Naar content

Hoofdnavigatie

Verloren of gestolen

Het kan helaas voorkomen dat u iets verliest. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Wij vertellen u graag wat u het beste in zo’n situatie kunt doen.

Het antwoord op uw vraag...

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement

Bij verlies en diefstal van uw OV-chipkaart of NS-Business Card met vraagt u een duplicaat aan. Heeft u uw abonnement in de tussentijd nodig, dan kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Lees er meer over op deze pagina.

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart zonder abonnement

Bij verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart moet u uw kaart laten blokkeren. Vraag daarna een nieuwe persoonlijke of anonieme kaart aan.

Geld terug bij verlies of diefstal

Bij verlies en diefstal van uw OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement vraagt u een duplicaat aan. Heeft u uw abonnement in de tussentijd nodig, dan kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen via NS Klantenservice. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Lees onderaan de pagina hoe u dan uw reiskosten kunt declareren.

Tijdelijk Reisrecht en declaratie

Wacht u op een vervangende OV-chipkaart met een jaarvariant van een abonnement? Dan kunt u in meeste gevallen 12 dagen reizen met een tijdelijke variant van uw abonnement. Dit heet Tijdelijk Reisrecht. De kosten van de tussentijdse reizen kunt u, afhankelijk van uw abonnement, terugvragen.

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is vervelend, want hoe krijgt u uw eigendommen terug? Op deze pagina hebben we alle informatie verzameld, zodat u weet wat u in zo'n situatie kunt doen.