Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Abonnement wijzigen

Wil je je abonnement wijzigen? Je NS Flex-abonnement kun je zelf elke maand wijzigen of pauzeren in Mijn NS. Reis je op saldo? Dan kun je je abonnement wijzigen in een Dal Voordeel-abonnement op saldo of overstappen naar NS Flex.


NS Flex-abonnement wijzigen

Een NS Flex-abonnement kun je elke maand wijzigen in een ander NS Flex-abonnement. Bijvoorbeeld Dal Voordeel in Weekend Vrij. Reis je even wat minder? Dan kun je je abonnement ook pauzeren. Dit doe je door te wijzigen naar NS Flex Basis.

  • Abonnement wijzigen in Mijn NS

    Wijzig je NS Flex-abonnement in Mijn NS:

    1. Log in op Mijn NS
    2. Ga naar ´Bekijk en wijzig abonnement´
    3. Kies ´Wijzig abonnement´
    4. Kies voor een ander abonnement

    De wijziging gaat in zodra deze is verwerkt, meestal duurt dit zo’n 15 minuten. Je hoeft niet langs de NS-kaartautomaat.

  • Abonnementskosten

    • Je vindt je nieuwe abonnementskosten op je volgende factuur.
    • Krijg je nog geld terug van je oude abonnement? Dan verrekenen we dit op je volgende factuur.

Abonnement op saldo wijzigen

Zet je saldo op je OV-chipkaart voordat je gaat reizen? Dan heb je een abonnement op saldo. Je kunt dat wijzigen in het Dal Voordeel-abonnement op saldo. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende NS Flex-abonnementen, waarmee je achteraf voor je reizen betaalt via een factuur.

  • Abonnement wijzigen in Dal Voordeel-abonnement

    Je kunt je abonnement of saldo wijzigen in een Dal Voordeel-abonnement door contact op te nemen met de Klantenservice.

    Via een privébericht op Twitter of Facebook gaat het vaak het snelst.

  • Overstappen naar NS Flex-abonnement

    Met een NS Flex-abonnement reis je op rekening. Dat betekent dat je achteraf elke maand voor je gemaakte reizen betaalt via een factuur. Je stapt over naar een NS Flex-abonnement in Mijn NS:

    1. Log in op Mijn NS
    2. Kies 'Stap nu over naar NS Flex'
    3. Klik op de button ´Direct bestellen´
    4. Je ziet je oude en nieuwe abonnement naast elkaar. Kies ´Stap over naar NS Flex´
    5. Klik op de button ´Bevestigen´
    6. Ga naar de NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart-servicepunt om je nieuwe abonnement te activeren. En tegelijk je oude abonnement te beëindigen.

    Je kunt meteen reizen met je NS Flex-abonnement. Als je nog saldo op je kaart had staan, verrekenen we dat op je factuur. Had je automatisch saldo laden? Dan stoppen wij dat voor je.

    Let op: reis je met Keuzedagen en wil je die houden? Dan kun je beter nog even wachten met overstappen naar NS Flex. We ontwikkelen nog een alternatief voor Keuzedagen bij NS Flex.

NS Flex combineren met Studentenreisproduct of BTM (bus, tram, metro)

Reis je met het Studentenreisproduct? Je kunt een NS Flex-abonnement (bijvoorbeeld NS Flex Weekend Vrij) niet op dezelfde OV-chipkaart zetten als je Studentenreisproduct. Vraag een andere OV-chipkaart aan bij je bestelling van NS Flex. Heb je al een NS Flex-abonnement en ga je studeren? Vraag dan een andere OV-chipkaart aan bij je bestelling van het Studentenreisproduct.

Reis je met een abonnement voor bus, tram en metro? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We kunnen je kortingsabonnement dan met je NS Flex-abonnement combineren.