Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Abonnement wijzigen

Op deze pagina lees je meer over het aanpassen of wijzigen van je abonnement. Houd er rekening mee dat onze abonnementen op saldo vanaf november 2020 niet meer verkrijgbaar zijn. Met onze NS Flex abonnementen bieden we een goed alternatief: abonnementen met nog meer mogelijkheden.


Minder reizen vanwege het coronavirus

Reis jij door de huidige omstandigheden rondom de coronacrisis  momenteel niet of veel minder? Dan adviseren we je je abonnement te wijzigen naar NS Flex Basis. Hiervoor betaal je geen abonnementskosten maar kun je, als dit toch nodig is, wel gebruikmaken van het OV zonder korting.

Zodra je weer meer met de trein gaat reizen, wijzig je NS Flex Basis in Mijn NS eenvoudig naar een NS Flex kortingsabonnement. Dan reis je weer met de korting die je gewend bent en maak je geen onnodige kosten.

Overstappen naar NS Flex

Heb je een abonnement waarbij je saldo moet laden om met het OV te kunnen reizen? Dan kun je ook overstappen naar een nieuw abonnement van NS Flex. 

Met NS Flex kun je per maand bekijken met welke korting je wilt reizen. Een van de opties is NS Flex Basis. Hiervoor betaal je geen abonnementskosten maar kun je, als dit toch nodig is, wel gebruikmaken van het OV zonder korting. Prettig als je een tijd niet reist.

Ook hoef je met NS Flex geen saldo meer te laden maar betaal je je reiskosten achteraf via automatische incasso.
 

Overstappen naar NS Flex in Mijn NS

Je abonnement aanpassen naar NS flex doe je in Mijn NS, onder de tab Producten. 
Heb je nog geen Mijn NS-account ? Maak deze dan eerst aan.

Let op!
Denk jij erover om je abonnement op saldo om te zetten in een NS Flex abonnement? Houd er dan rekening mee dat NS abonnementen op saldo vanaf november 2020 niet meer verkoopt. Hetzelfde geldt voor de Bijabonnementen, het OV Voordeel abonnement en IC Direct Altijd Toeslagvrij. Neem contact op met onze klantenservice voor een persoonlijk advies.

Je NS Flex abonnement wijzigen

Heb je een NS Flex abonnement en reis je door de coronamaatregelen niet of minder? Dan kun je je abonnement tijdelijk pauzeren door deze te wijzigen naar NS Flex Basis. Hiervoor betaal je geen abonnementskosten maar kun je, als dit toch nodig is, wel gebruikmaken van het OV zonder korting.

Zodra je weer meer met de trein gaat rijden, wijzig je NS Flex Basis in Mijn NS eenvoudig naar een NS Flex kortingsabonnement.

NS-Business Card wijzigen

Als je gebruik maakt van een NS-Business Card, kun je deze wijzigen of tijdelijk stopzetten in Mijn NS Zakelijk.

Je abonnement op saldo aanpassen

Heb je een jaarabonnement op saldo? Houd er dan rekening mee dat het vanaf november 2020 niet meer mogelijk is om een abonnement op saldo te bestellen. Wijzig daarom je abonnement naar een NS Flex abonnement. Dit kan direct, ook als je nog in je eerste abonnementsjaar zit. Je regelt je wijziging in Mijn NS.

Vergeet niet je wijziging te activeren!

Het is nu alleen nog nodig om je wijziging te activeren op je OV-chipkaart of NS-Business Card. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je wijziging en een uitleg hoe je deze kunt activeren. Dit doe je bij een NS-kaartautomaat of een ander ophaalpunt. Als wij geen e-mailadres van jou hebben, ontvang je van ons een brief.

Wijzig je je NS Flex abonnement in NS Flex Basis? Dan hoef je niets te doen. Je abonnement is direct aangepast.