Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Woensdag tot en met zaterdag aangepaste dienstregeling

Laatst gewijzigd: 23 juni 2026, 18.19 uur

Preventief minder intercity’s op enkele trajecten


Het KNMI verwacht vanaf morgen een aantal zeer warme dagen en heeft daarom code oranje afgegeven voor extreme hitte. Vanaf woensdag t/m zaterdag gaan er op enkele trajecten preventief minder treinen rijden om eventuele verstoringen beter op te kunnen vangen. 

Voor met name de dubbeldekstreinen kan de hitte voor problemen zorgen. Wanneer er hoge temperaturen zijn kunnen onderdelen te heet worden. Vooral als het 's nachts ook warm blijft en een trein niet kan afkoelen, kunnen storingen optreden. Om jou een betrouwbare en veilige reis te bieden, rijden we daarom vanaf morgen met minder treinen op enkele trajecten:


•    Rotterdam -Leiden - Schiphol
•    Arnhem – Utrecht – Schiphol
•    Den Haag Centraal - Amsterdam
•    Alkmaar – Sittard
•    Rotterdam – Utrecht


Tussen Bergen op Zoom en Zwolle rijden alleen woensdag minder treinen. 

De reisplanner wordt een dag van tevoren bijgewerkt. De normale regeling "Geld terug bij vertraging" is van kracht.