Naar content

Hoofdnavigatie

Geblokkeerde OV-chipkaart

Uw OV-chipkaart is geblokkeerd, wat nu? Wanneer uw OV-chipkaart geblokkeerd is, kan dit verschillende redenen hebben. U leest hieronder welke redenen er zijn en hoe u de blokkering opheft.


Nooit meer een geblokkeerde kaart met NS Flex

Negatief saldo

Er staat niet genoeg saldo op uw OV-chipkaart. U kunt niet meer inchecken en ook niet meer met een abonnement reizen. Vul uw saldo aan tot minimaal € 20 (€ 10 als u een NS-abonnement heeft) en u kunt weer verder reizen.

Vergeten uit te checken

U bent een paar keer vergeten uit te checken. Na twaalf keer blokkeert uw kaart. Deze tijdelijke blokkering laat u verwijderen bij de balie van de vervoerder waar u voor het laatst heeft ingecheckt.

Niet betaalde incasso’s

U heeft een betalingsachterstand opgelopen door mislukte incasso’s bij ‘automatisch opladen’. Op de website van www.ov-chipkaart.nl leest u hoe u het openstaande bedrag kunt aflossen en de blokkering kunt opheffen. 

Meer vragen over geblokkeerde OV-chipkaarten? Neem contact op met de Klantenservice van de OV-chipkaart: 0900–0980 (gebruikelijke belkosten).