Naar content

Hoofdnavigatie

Geblokkeerde OV-chipkaart

Jouw OV-chipkaart is geblokkeerd, wat nu? Wanneer je OV-chipkaart is geblokkeerd, kan dit verschillende redenen hebben. Je leest hieronder welke redenen er zijn en hoe je de blokkering opheft.


Nooit meer een geblokkeerde kaart met NS Flex

Negatief saldo

Er staat niet genoeg saldo op je OV-chipkaart. Je kunt niet meer inchecken en ook niet meer met een abonnement reizen. Vul je saldo aan tot minimaal € 20 (€ 10 als je een NS-abonnement hebt) en je kunt weer verder reizen.

Vergeten uit te checken

Je bent een paar keer vergeten uit te checken. Na twaalf keer blokkeert je kaart. Deze tijdelijke blokkering laat je verwijderen bij de balie van de vervoerder waar je voor het laatst hebt ingecheckt.

Niet betaalde incasso’s

Je hebt een betalingsachterstand opgelopen door mislukte incasso’s bij ‘automatisch opladen’. Op de website van www.ov-chipkaart.nl lees je hoe je het openstaande bedrag kunt aflossen en de blokkering kunt opheffen. 

Meer vragen over geblokkeerde OV-chipkaarten? Neem contact op met de Klantenservice van de OV-chipkaart: 0900–0980 (gebruikelijke belkosten).