Naar content

Hoofdnavigatie

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over Parkeer en Reis? Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.


Veelgestelde vragen

  • Hoe krijg ik de reizigerskorting?

    Dit speciale dagtarief geldt in combinatie met een treinreis op dezelfde dag, waarbij je in- en uitcheckt met je OV-chipkaart. Dit tarief geldt voor treinreizen met álle vervoerders, dus niet alleen als je met NS reist. Bij het uitrijden scan je eerst je OV-chipkaart. De korting wordt dan berekend waarna je kan betalen. Meerdere dagen parkeren? Ook dan krijg je korting, mits je het P+R terrein verlaat op dezelfde dag als de terugreis met de trein

  • Met welke OV-chipkaarten ontvang ik het voordelige reizigersdagtarief?

    Je ontvangt het speciale dagtarief met deze OV-chipkaarten: Persoonlijke OV-chipkaart of NS-Business Card, een Anonieme OV-chipkaart en een eenmalige chipkaart (treinkaartje uit de automaat). 

  • Ik heb het dagtarief niet bereikt, kom ik in aanmerking voor de reizigerskorting?

    Nee. De reizigerskorting wordt berekend over het dagtarief, niet over het uurtarief.

  • Ik heb de reizigerskorting niet ontvangen, wat nu?

    Vul het restitutieformulier ‘P+R reizigerskorting’ in.

  • Hoeveel dagen kan ik met korting parkeren?

    Ook als je meerdere dagen parkeert krijg je korting, mits je het P+R terrein verlaat op dezelfde dag als de terugreis met de trein. Er kan maximaal over 28 aaneengesloten dagen geparkeerd worden met korting.

  • Krijg ik korting als ik met een e-ticket reis?

    Nee. De korting geldt alleen als je met een OV-chipkaart of NS-Business Card reist.

  • Kan ik met cash betalen?

    Je kan op de betaalde P+R terreinen NIET met cash betalen. Je kunt betalen met een Maestro betaalpas, Mastercard, Visa, VPay, American Express, Yellowbrick, MultiTankCard en Travelcard tot een maximum van € 50 per keer.

  • Kan ik een e-ticket scannen bij de parkeerapparatuur?

    Nee, op dit moment is het enkel mogelijk om korting te ontvangen op je parkeertarief als je reist met een OV-chipkaart. Het is (nog) niet mogelijk om e-tickets te scannen bij de parkeerapparatuur. Dit jaar wordt alle parkeerapparatuur geüpgraded om niet alleen OV-chipkaarten maar ook e-tickets te scannen. Vanaf dat is het wel mogelijk een e-ticket aan te bieden om reizigerskorting te berekenen. 

Staat je vraag er niet bij? We helpen je graag verder. Kijk op NS.nl/klantenservice of stel je vraag op de NS Community. We staan dag en nacht voor je klaar.