Skip to main content

Main navigation

Corona: questions about your season ticket or train ticket

Many travellers have questions about matters such as stopping or pausing a season ticket, or postponing a Keuzedag (Optional day). We provide answers below to the questions that we are aware of at the moment. This information will be regularly updated.


Questions about season tickets

We are happy to help our season ticket holders reduce their costs as much as possible. See below to find out your best course of action with respect to your season ticket.

  • Monthly or annual season ticket

    Annual season ticket with a balance

    if you have an automatically renewable season ticket with a balance, then you can switch your season ticket immediately to NS Flex Basis. This is also possible if you are still in the first year of your season ticket.

    With NS Flex Basis, there are no season ticket costs and you only pay for the journeys you actually make. Once we can resume operations at full capacity, you can easily switch your NS Flex Basis season ticket to an NS Flex discount season ticket in Mijn NS.

    Monthly season ticket

    If you have a monthly season ticket, you cannot cancel or change your season ticket before the end of the monthly period. However, we would like to help you keep your costs as low as possible, so we can offer you a reimbursement. To find out more, please contact NS Customer Service.

    Please note:

    If you have Keuzedagen, a Voordeeluren season ticket, or a season ticket with an age-based discount, such as Weekend Vrij or Dal Vrij, then we do not recommend switching to NS Flex, as these services cannot be combined with an NS Flex season ticket.

    If you have a Traject Vrij (Any route) season ticket, bear in mind that this is not yet available as an NS Flex season ticket. When you want to resume travelling with your season ticket again in due course, you can request a new Traject Vrij season ticket.

  • NS Flex-abonnement

    Heb je al een NS Flex abonnement? Dan raden we je aan om je abonnement tijdelijk te wijzigen naar NS Flex Basis in Mijn NS. Hierbij heb je geen vaste abonnementskosten maar is het nog wel mogelijk om te reizen als dit echt niet anders kan. Als we weer volgens de normale dienstregeling gaan rijden, kun je heel eenvoudig terug naar je oorspronkelijke NS Flex-abonnement zodat je weer met de korting reist die je gewend bent.

  • NS-Business Card

    • Beheer je namens jouw organisatie als contactpersoon de NS-Business Cards en gaat het niet om een NS-Business Collectief? Dan kun je in Mijn NS Zakelijk op kaarthouderniveau de abonnementen wijzigen naar een NS-Business Card zónder abonnement. Dan worden er geen abonnementskosten in rekening gebracht. Neem in het geval van een NS-Business Collectief of andere vragen contact op met de accountmanager van NS.
    • Heb je een NS-Business Card die door jouw werkgever wordt verstrekt? Vraag dan aan de contactpersoon binnen je organisatie wat de mogelijkheden zijn.
    • Ben je ZZP'er? Dan ben je naast kaarthouder ook contactpersoon en kun je jouw abonnement wijzigen naar een NS-Business Card zónder abonnement in Mijn NS Zakelijk.
    • Lees hier meer hoe je in Mijn NS Zakelijk een abonnement wijzigt.
  • Bijabonnementen and Keuzedagen

    Bijabonnementen

    We would advise you not to switch to NS Flex. This is because with NS Flex you don't get a discount on Bijabonnementen. Contact NS Customer Service for the right advice. 

    Keuzedagen

    Keuzedagen that you receive by e-mail from 18 May onwards will remain valid up to and including 31 December 2020. Please note: when downloading a Keuzedag from the NS Ticket Machine, remember to select the Keuzedag with the nearest use-by date. 

    Please note

    Due to the coronavirus-related measures, the waiting time for NS Customer Service is currently  longer than usual.

More information and customer service

If you have any questions, we'd be happy to help! For example, you can ask us about changing your season ticket or cancelling your season ticket. If you don't see the answer to your question, please contact customer service.

Questions about individual tickets

  • Spoordeelwinkel tickets

    Voor vragen over uitjes en reeds gekochte tickets van de Spoordeelwinkel verwijzen we je graag naar de veelgestelde vragen.

  • Off-peak Bicycle Ticket

    If you have bought an Off-peak Bicycle Ticket that you can now no longer use, you can receive a refund. To arrange this, please contact NS Customer Service.

  • Combined Travel Discount

    If you have bought a Combined Travel Discount that you were not able to use before 1 July, you can receive a refund. To arrange this, please contact NS Customer Service.

  • Kruidvat or Trekpleister ticket

    We do not give refunds on Kruidvat tickets. However, we will extend the validity of the tickets until 31 August 2021.

  • Actie van de Dag en Vakantieveilingen kaartjes

    We geven geen geld terug voor treinkaartjes die gekocht zijn via Actie van de Dag of Vakantieveilingen. Wel verlengen we de geldigheid van de kaartjes tot 31 december 2020.