Naar content

Hoofdnavigatie

Hoeveel Keuzedagen heb ik nog?

Jaarlijks krijg je van ons per e-mail of brief een bericht over de geldigheid van jouw Keuzedagen. In je Mijn NS-account kun je ook zien hoeveel Keuzedagen je over hebt.


  1. Log in op je Mijn NS-account
  2. Ga naar Mijn Producten
  3. Kies Keuzedagen > Inzien

Te weinig of geen Keuzedagen bij de kaartautomaat

Wanneer je op de kaartautomaat geen of te weinig Keuzedagen klaar ziet staan, kan dat verschillende oorzaken hebben:

  1. Je hebt al je Keuzedagen voor dit jaar al gebruikt. Je krijgt maximaal 7 Keuzedagen. 1 Keuzedag is het hele jaar geldig, de overige  6 Keuzedagen zijn ieder 2 maanden te gebruiken. Als je halverwege je contractjaar Keuzedagen bestelt, ontvang je het aantal Keuzedagen waar je voor de rest van dat jaar nog recht op hebt. Een contractjaar loopt niet gelijk met een kalenderjaar.
  2. De geldigheid van je ongebruikte Keuzedagen is verlopen. Van de 7 Keuzedagen is er eentje het hele jaar geldig. Van de overige 6 moet je er elke 2 maanden eentje gebruiken. Sla je een keer over? Dan is die Keuzedag helaas niet meer geldig.
  3. De Keuzedag staat nog niet voor je klaar. Keuzedagen zijn pas de dag vóór de geldigheidsperiode beschikbaar op de NS-kaartautomaat.
  4. Er is een technische storing. Als dit het geval is, kun je bellen met NS Klantenservice.
  5. Staan er minder Keuzedagen klaar dan je had verwacht? Dan heeft dit te maken met het moment dat je de Keuzedagen hebt besteld binnen je contractjaar. Is dit halverwege je contractjaar geweest? Dan kijg je geen van 6 maar 3 Keuzedagen, plus 1 Keuzedag die het hele jaar geldig is.

Let op: Vanaf 1 januari 2021 krijgen Keuzedagen een geldigheid van 1 jaar i.p.v. 2 maanden.