Naar content

Hoofdnavigatie

Hoeveel Keuzedagen heb ik nog?

Jaarlijks krijgt u van ons per e-mail of brief een bericht over de geldigheid van uw Keuzedagen. In uw Mijn NS account kunt u ook zien hoeveel Keuzedagen u over heeft.


  1. Log in op uw Mijn NS account
  2. Ga naar Mijn Producten
  3. Kies Keuzedagen > Inzien

Te weinig of geen Keuzedagen bij de kaartautomaat

Wanneer u op de kaartautomaat geen of te weinig Keuzedagen klaar ziet staan kan dat verschillende oorzaken hebben:

  1. U heeft al uw Keuzedagen voor dit jaar al gebruikt. U krijgt maximaal 7 Keuzedagen. 1 Keuzedag is het hele jaar geldig en 6 Keuzedagen kunt u elke 2 maanden gebruiken. Bestelt u halverwege uw contractjaar Keuzedagen, dan ontvangt u het aantal Keuzedagen waar u voor de rest van het jaar nog recht op heeft. Een contractjaar loopt niet gelijk met een kalenderjaar.
  2. De geldigheid van uw ongebruikte Keuzedagen is verlopen. Van de 7 Keuzedagen is er eentje het hele jaar geldig. Van de overige 6 moet u er elke 2 maanden eentje gebruiken. Slaat u een keer over? Dan is die Keuzedag niet meer geldig.
  3. De Keuzedag staat nog niet voor u klaar. Keuzedagen zijn 1 dag voor de geldigheidsperiode beschikbaar op de NS-kaartautomaat.
  4. Er is een technische storing. Als dit het geval is, kunt u bellen met NS Klantenservice op 030 - 7515155. NS Klantenservice is dag en nacht bereikbaar.
  5. Staan er minder Keuzedagen klaar dan u verwacht? Dan heeft dit te maken met het moment dat u de Keuzedagen bestelt en hoe lang u al een contract heeft. Bestelt u bijvoorbeeld halverwege uw contractjaar uw Keuzedagen, dan krijgt u geen 6 maar 3 Keuzedagen + 1 Keuzedag die het hele jaar geldig is.