Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Hoeveel Keuzedagen heb ik nog?

Jaarlijks krijgt u van ons per e-mail of brief een bericht over de geldigheid van uw Keuzedagen. In uw Mijn NS-account kunt u ook zien hoeveel Keuzedagen u over hebt.


  1. Log in op uw Mijn NS-account
  2. Ga naar Mijn Producten
  3. Kies Keuzedagen > Inzien

Te weinig of geen Keuzedagen bij de kaartautomaat

Wanneer u op de kaartautomaat geen of te weinig Keuzedagen klaar ziet staan, kan dat verschillende oorzaken hebben:

  1. U hebt al je Keuzedagen voor dit jaar al gebruikt. U krijgt maximaal 7 Keuzedagen. 1 Keuzedag is het hele jaar geldig, de overige  6 Keuzedagen zijn ieder 2 maanden te gebruiken. Als u halverwege uw contractjaar Keuzedagen bestelt, ontvangt u het aantal Keuzedagen waar u voor de rest van dat jaar nog recht op hebt. Een contractjaar loopt niet gelijk met een kalenderjaar.
  2. De geldigheid van uw ongebruikte Keuzedagen is verlopen. Van de 7 Keuzedagen is er eentje het hele jaar geldig. Van de overige 6 moet je er elke 2 maanden eentje gebruiken. Slaat u een keer over? Dan is die Keuzedag helaas niet meer geldig.
  3. De Keuzedag staat nog niet voor u klaar. Keuzedagen zijn pas de dag vóór de geldigheidsperiode beschikbaar op de NS-kaartautomaat.
  4. Er is een technische storing. Als dit het geval is, kunt u bellen met NS Klantenservice.
  5. Staan er minder Keuzedagen klaar dan u had verwacht? Dan heeft dit te maken met het moment dat u de Keuzedagen hebt besteld binnen uw contractjaar. Is dit halverwege uw contractjaar geweest? Dan krijgt u geen van 6 maar 3 Keuzedagen, plus 1 Keuzedag die het hele jaar geldig is.

Let op: Vanaf 1 januari 2021 krijgen Keuzedagen een geldigheid van 1 jaar i.p.v. 2 maanden.