Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Hoeveel Keuzedagen heb ik nog?

Jaarlijks sturen we per e-mail of brief een bericht over de geldigheid van je Keuzedagen. In je Mijn NS-account staat een overzicht met hoeveel Keuzedagen er nog beschikbaar zijn.


Let op: vanaf 30 oktober 2020 sturen we elke 2 maanden een Keuzedag die 12 maanden geldig is. Bij het verlengen van Keuzedagen ná halverwege 2021, krijgen alle Keuzedagen dezelfde geldigheid als de Jaarkeuzedag, dus alle 7 het hele contractjaar.

  1. Log in op je Mijn NS-account
  2. Ga naar Producten
  3. Kies 'Keuzedagen' en dan 'Keuzedagen overzicht'
  4. Klik op 'inzien' naast Keuzedagen

Te weinig of geen Keuzedagen bij de kaartautomaat?

Als je op de NS-Kaartautomaat geen of te weinig Keuzedagen klaar ziet staan, kan dat verschillende oorzaken hebben:

  1. Je hebt de Keuzedagen voor dit jaar allemaal al gebruikt. Er zijn maximaal 7 Keuzedagen. Vanaf 30 oktober 2020 ontvang je elke 2 maanden 1 Keuzedag die 12 maanden geldig is. 
  2. De geldigheid van ongebruikte Keuzedagen is verlopen
  3. De Keuzedag staat nog niet klaar. Keuzedagen zijn pas de dag vóór de geldigheidsperiode beschikbaar op een NS-kaartautomaat.
  4. Er is een technische storing. Als dit het geval is, neem dan contact op met NS Klantenservice.
  5. Staan er minder Keuzedagen klaar dan verwacht? Dan heeft dit te maken met het moment dat je de Keuzedagen hebt besteld binnen het contractjaar. Is dit halverwege je contractjaar geweest? Dan krijg je geen van 6 maar 3 Keuzedagen, plus 1 Keuzedag die het hele jaar geldig is.