Naar content

Hoofdnavigatie

Hoeveel Keuzedagen heb ik nog?

Jaarlijks krijg je van ons per e-mail of brief een bericht over de geldigheid van jouw Keuzedagen. In jouw Mijn NS account kun je ook zien hoeveel Keuzedagen je over hebt.


  1. Log in op jouw Mijn NS account
  2. Ga naar Mijn Producten
  3. Kies Keuzedagen > Inzien

Te weinig of geen Keuzedagen bij de kaartautomaat

Wanneer je op de kaartautomaat geen of te weinig Keuzedagen klaar ziet staan kan dat verschillende oorzaken hebben:

  1. Je hebt al jouw Keuzedagen voor dit jaar al gebruikt. Je krijgt maximaal 7 Keuzedagen. 1 Keuzedag is het hele jaar geldig en 6 Keuzedagen kun je elke 2 maanden gebruiken. Bestel je halverwege jouw contractjaar Keuzedagen, dan ontvang je het aantal Keuzedagen waar je voor de rest van het jaar nog recht op hebt. Een contractjaar loopt niet gelijk met een kalenderjaar.
  2. De geldigheid van jouw ongebruikte Keuzedagen is verlopen. Van de 7 Keuzedagen is er eentje het hele jaar geldig. Van de overige 6 moet je er elke 2 maanden eentje gebruiken. Sla je een keer over? Dan is die Keuzedag niet meer geldig.
  3. De Keuzedag staat nog niet voor je klaar. Keuzedagen zijn 1 dag voor de geldigheidsperiode beschikbaar op de NS-kaartautomaat.
  4. Er is een technische storing. Als dit het geval is, kun je bellen met NS Klantenservice.
  5. Staan er minder Keuzedagen klaar dan je had verwacht? Dan heeft dit te maken met het moment dat je de Keuzedagen bestelt en hoe lang je al een contract hebt. Bestel je bijvoorbeeld halverwege jouw contractjaar Keuzedagen, dan krijg je geen 6 maar 3 Keuzedagen + 1 Keuzedag die het hele jaar geldig is.

Let op: Vanaf 1 januari 2021 krijgen Keuzedagen een geldigheid van 1 jaar i.p.v. 2 maanden.