Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

NS-Business Card opzeggen

Wilt u uw NS-Business Card beëindigen of het abonnement op uw NS-Business Card stopzetten? Dan kunt u dit online via Mijn NS Zakelijk regelen.


NS-Business Card beëindigen

Om een NS-business Card op te zeggen zijn 2 dingen nodig.

  1. De werkgever vraagt een beëindiging aan via Mijn NS Zakelijk.
  2. De beëindiging kan daarna bij een NS-kaartautomaat/oplaadpunt worden voltooid door de werknemer/kaarthouder.

ZZP'ers en door hun werkgever geautoriseerde kaarthouders kunnen beide stappen zelf regelen.

1. Opzegging registreren (werkgever)

De geautoriseerde kaarthouder of werkgever beëindigt de NS-Business Card via Mijn NS Zakelijk

Zo werkt het: 

  • Selecteer de NS-Business Card die u wilt beëindigen
  • Kies de gewenste einddatum
  • De kaarthouder ontvangt per e-mail een bevestiging met daarin verdere instructies

De NS-business Card is opgezegd zodra de kaarthouder zijn NS-Busisess Card beëindigt bij een NS-kaartautomaat of OV-chipkaart oplaadpunt.

2. Opzegging voltooien bij een NS-kaartautomaat (werknemer)

Op uw NS-Business Card staan verschillende reisproducten. De OV-paaltjes op de stations en in de bus, tram of metro herkennen deze producten, waardoor NS een factuur kan sturen na de gemaakte reis. Bij beëindiging van een NS-Business Card is het noodzakelijk om deze producten van uw kaart te halen.

Zo werkt het:

  • Ga naar een NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart oplaadpunt
  • Zorg dat u niet bent ingecheckt en houd uw kaart voor de kaartlezer rechts onderaan
  • Kies 'Ophalen bestelling' en volg de instructies op het scherm

Hierna is uw NS-Business Card definitief beëindigd per gewenste einddatum. Tot deze datum kunt u blijven reizen met uw kaart. 

Indien u de producten niet bij een NS-kaartautomaat of OV-chipkaart oplaadpunt verwijdert, blijft uw NS-Business Card actief. 

Afdelings- of bedrijfskaart opzeggen

U kunt een afdelings- of bedrijfskaart niet wijzigen. Alleen persoonlijke NS-Business Cards kunnen worden gewijzigd. Wilt u een afdelingskaart wijzigen dan zult u de huidige kaart moeten opzeggen en een nieuwe NS-Business Card voor uw afdeling moeten bestellen.

Abonnementen op NS-Business Card opzeggen

Wijzigen naar een duurder abonnement kan altijd, beëindiging of aanpassing naar een goedkoper abonnement kan na 1 maand. Bent u contactpersoon van uw bedrijf of geautoriseerde kaarthouder? Dan regelt u dit eenvoudig online via Mijn NS Zakelijk.

Geld terug bij beëindiging van abonnement of traject

U krijgt de abonnementskosten (Dal, Traject Vrij, Trein Vrij en OV Vrij) over de resterende maanden van het afgekochte jaar terug.