Hoofdnavigatie

Naar content

Nieuwbouw en verbouwingen

NS blijft natuurlijk ook de komende jaren investeren in de reis van de treinreiziger. Onder andere door nieuwe treinen te kopen, waaronder de Sprinter Nieuwe Generatie. Nieuw materieel betekent ook investeren in onze onderhoudsbedrijven. Zo gaat locatie Leidschendam op de schop om de nieuwe sprinters te kunnen onderhouden. Strukton gaat de hallen aan de linkerzijde van het onderhoudsbedrijf verlengen.


Verbouwing Leidschendam

Met de komst van de 118 nieuwe sprinters heeft het onderhoudsbedrijf Leidschendam niet genoeg capaciteit en ruimte om het onderhoud aan de treinen uit te kunnen voeren. De grootste hal wordt op dit moment gebruikt voor al het reguliere onderhoud aan de treinen. Hal B, het gele gedeelte, is de hal waar de monteurs de draaistellen wisselen. Hal A, het roze gedeelte, wordt op dit moment alleen sporadisch gebruikt. In de nieuwe situatie wordt hal A gebruikt voor onderhoud aan de nieuwe sprinters. De sporen in hal A worden vernieuwd en verlengd van 82 meter tot 175 meter. Hierdoor kunnen de monteurs straks 2 vierwagenstellen op één spoor gelijktijdig behandelen.

Locatie Leidschendam opereert al sinds 1908. Dagelijks zorgen 250 werknemers dat alle treinen op tijd gereed zijn om weer het spoor op te kunnen.