Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Meldingen

Ontvang via de NS-app een pushbericht met de laatste informatie over je reis.

Plan je reis

Zo zet je meldingen aan

Plan je reis in de NS-app. Selecteer jouw reis en klik op de knop Zet meldingen aan. Geef aan of je pushberichten wilt ontvangen bij:

  • spoorwijzigingen
  • uitval van de trein
  • vertraging van 5 minuten of meer
  • een grote kans dat je niet kunt zitten

Sla je voorkeuren op en wij sturen je een pushbericht als er iets verandert.

Geef ons feedback

We testen de nieuwe manier van reisinformatie delen in de NS-app. Deel je met ons jouw ervaring? Feedback geven doe je met één klik in de NS-app.

Elke reis begint in de NS-app

In de NS-app ontvang je niet alleen meldingen, maar plan je makkelijk je hele reis van deur tot deur. Ook handig:

  • Sla jouw favoriete reizen op
  • Altijd actuele reisinformatie bij de hand
  • Vind een OV-fiets, deelscooter of P+R in de buurt

Veelgestelde vragen over meldingen

  • Ik heb meldingen aangezet maar krijg geen pushberichten

    Kijk in de NS-app onder Meer > Instellingen > Pushberichten of er een vinkje staat bij Treinwijzer updates. Controleer ook in de instellingen van je eigen telefoon of de NS-app je pushberichten mag sturen.

  • Ik zie de knop 'Zet meldingen aan' niet staan

    De knop 'Zet meldingen aan' zie je nadat je een reis plant in de NS-app. Zorg dat je de laatste versie van de app hebt gedownload via de App Store of Play Store. 

  • Kan ik ook meldingen aanzetten voor internationale reizen?

    Nee, dit kan niet. Het aanzetten van meldingen werkt alleen voor binnenlandse NS treinen. 

  • Kan ik via de website ook meldingen aanzetten?

    Nee, dit kan niet. Omdat je meldingen ontvangt op je telefoon, kan je alleen meldingen aanzetten via de NS-app.

Haal meer uit je reis