Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Meldingen

Zet meldingen aan in de NS-app. Zo ben je altijd op de hoogte van jouw reis.

Ontdek het in de NS-app

Vanaf nu is het mogelijk om uitgebreider én makkelijker op de hoogte te blijven van jouw reis. Je geeft in de NS-app eenvoudig aan welke meldingen je over je reis wilt ontvangen. Hoe dit werkt leggen we je hieronder uit.

Eenvoudig meldingen aan- en uitzetten

We hebben Treinwijzer in de NS-app in een nieuws jasje gestoken. Zo ontvang je een bericht op je telefoon wanneer je trein niet rijdt of vertraging heeft, er minder kans is op een zitplaats of bij een spoorwijziging. En dat regel je allemaal zelf vanaf één plek in de app. Superhandig!

Relevante informatie over jouw reis

Je kunt zelf kiezen welke informatie je wilt ontvangen. Je kunt bijvoorbeeld een melding krijgen:

  • bij spoorwijzigingen.
  • bij uitval van de trein;
  • bij vertraging van 5 minuten of meer;
  • als er een grote kans is dat je niet kunt zitten;

Hoe werkt het?

Je plant je reis zoals je gewend bent via de Reisplanner in de NS-app. Heb je jouw treinreis gevonden? Dan kun je via de knop Zet meldingen aan kiezen welke berichten je graag wilt ontvangen over jouw reis. Vink aan waarover je op de hoogte wilt blijven en sla je voorkeuren op. Verandert er iets? Dan sturen we je een pushbericht.

Check je instellingen

Lijkt dit je wel wat? Check dan wel even of al je instellingen goed staan. Ga in de NS-app naar Meer > Instellingen > Pushberichten en kijk of er een vinkje staat bij ‘Treinwijzer updates’. Kijk ook even in de algemene instellingen van je telefoon: daarin moet staan dat de NS-app pushnotificaties mag versturen.
Zie je de knop “Zet meldingen aan” nog niet staat bij je reisadvies? Zorg dan dat je de laatste update van de app hebt gedownload via de App Store of Play Store en probeer het opnieuw.

Goed om te weten

  • Je kunt alleen meldingen aanzetten in de NS-app. Bij gebruik van de reisplanner in de browser is dat helaas niet mogelijk, je kunt daar alleen je treinreis aanmelden.
  • Het aanzetten van meldingen over je reis werkt alleen bij binnenlandse NS treinen.
  • Het aanzetten van meldingen over je reis geldt alleen voor een enkele reis. Maak je een terugreis? Plan je reis en zet dan ook voor je terugreis meldingen aan.
  • We testen de nieuwe manier van reisinformatie delen in de NS-app. Deel je met ons jouw ervaring? Feedback geven doe je met één klik in de NS-app.