Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Meld je reis naar Zandvoort aan

We zijn tevreden over het verloop van het strandvervoer van en naar Zandvoort tijdens de hittegolf begin augustus. Problemen bleven uit, mede door inzet van extra treinen. Toch was het in sommige treinen druk, terwijl in andere treinen juist veel ruimte over was. Een goede spreiding en het voorkomen van drukte is vanwege corona echter extra belangrijk. Daarom vragen wij je om je reis naar Zandvoort in het vervolg vooraf aan te melden via onze aanmeldservice. Zo krijg je inzicht in de drukte per trein en kunnen we samen een betere spreiding realiseren. Aan de kleuren rood, oranje of groen van je reisadvies kun je de drukte afleiden. Alle veelgestelde vragen over het registreren van je reis vind je onderaan deze pagina.


Hoe werkt het?

Meld je aan met een NS-account

Je kunt een nieuwe treinreis aanmelden door in te loggen via de aanmeldservice. Hier heb je een NS-account voor nodig. Heb je geen NS-account? Maak deze dan eenvoudig aan. Je hebt hier alleen je e-mailadres en een zelf in te stellen wachtwoord voor nodig. Na het aanmaken moet je eenmalig je e-mailadres bevestigen om in te kunnen loggen. Heb je een Mijn NS-account? Dan kun je ook hiermee inloggen.

Inzicht in je aangemelde reizen

Zodra je bent ingelogd in de aanmeldservice kom je in ‘Mijn Registraties’. Hier vind je je nog te maken reizen en kun je een nieuwe reis aanmelden. Tijdens het aanmelden zie je meteen hoe druk het is in de trein en of er nog plekken zijn voor je fiets. 

Je kunt je treinreis aanmelden tot 1 minuut voor de geplande vertrektijd van de trein. Het is alleen mogelijk om een treinreis voor vandaag en/of morgen aan te melden. 

Veelgestelde vragen

  • Heb ik voor elke fiets- of reisaanmelding een nieuw NS-account nodig?

    Nee, het is niet nodig om voor elke nieuwe fiets- of reisaanmelding een nieuw NS-account aan te maken. Reis je met meerdere mensen of wil je meerdere fietsen aanmelden, dan kan dat op hetzelfde NS-account. Wel moet je per aanmelding het proces doorlopen. Na het aanmelden zoek je nogmaals dezelfde reis en meld je je een tweede keer aan.

  • Ben ik verplicht om mijn treinreis en/of fiets aan te melden?

    Nee, je bent niet verplicht om je treinreis en/of fiets aan te melden. Je mag ook reizen zonder aanmelding. Wel verzoeken we je om je reizen aan te melden.

    Hierdoor kunnen wij – en jij als reiziger – vooraf zien hoe druk het in de trein gaat zijn en of er ruimte is om je fiets mee te nemen. Zo zorgen we samen voor een zo goed mogelijke spreiding en een zo veilig mogelijke reis. 

  • Waarom moet ik inloggen met een NS-account om aan te melden?

    We hebben je e-mailadres nodig om je te informeren over je aangemelde reis. Je ontvangt van ons een e-mail om je aangemelde reis te bevestigen, wanneer je je reis annuleert en als jouw aangemelde treinreis door een verstoring uitvalt. Bij de meeste reizigers staat dit e-mailadres gekoppeld aan een NS-account. Heb je een Mijn NS-account, dan kun je ook hiermee inloggen.
     
    Heb je geen NS-account? Maak deze dan eenvoudig aan. Je hebt hier alleen je e-mailadres en een zelf in te stellen wachtwoord voor nodig. Na het aanmaken moet je eenmalig je e-mailadres bevestigen om in te kunnen loggen. 

  • Waarom kan ik alleen voor vandaag en morgen een treinreis aanmelden?

    Je kunt alleen voor vandaag en morgen een treinreis aanmelden, omdat we voordat we de aanmeldingen openen zeker moeten weten welk materieel wordt ingezet. De definitieve materieelinzet is ongeveer 36 uur van tevoren beschikbaar, dus dan weten we hoeveel reizigers mee kunnen in een bepaalde trein.  

  • Is mijn aanmelding een vervoerbewijs?

    Nee, je aanmelding is geen vervoerbewijs. Je reist zoals je gewend bent met je OV-chipkaart of een los vervoerbewijs zoals een e-ticket. Neem je je fiets mee in de trein? Meld dan je fiets aan en vergeet niet ook een Fietskaart Dal te kopen. Een Fietskaart Dal is momenteel alleen online verkrijgbaar.

  • Wat gebeurt er als (een deel van) mijn aangemelde treinreis uitvalt?

    Als (een deel van) je aangemelde treinreis uitvalt, ontvang je van ons hierover een bericht per e-mail. Je kunt vervolgens zelf een nieuwe treinreis aanmelden. 

  • Ik heb een reis aangemeld maar ga toch niet reizen, wat nu?

    Als je toch niet gaat reizen vragen we je jouw aangemelde reis te verwijderen. Dit doe je door in te loggen in het aanmeldsysteem en vervolgens in ‘Mijn registraties’ de reis te verwijderen die je niet gaat maken. Dat doe je door op het prullenbakje te klikken die naast je reis staat. 

  • Krijg ik met een aanmelding voorrang als het druk is in de trein?

    Nee, een aanmelding voor een reis geeft geen recht om te reizen in de trein waarvoor aangemeld is. Datzelfde geldt voor de aanmelding van je fiets: een aanmelding geeft niet het recht om je fiets mee te nemen in de trein. Je kunt je fiets alleen meenemen in de trein als er plek is. 

    Wel zorgt het aanmelden van je reis en fiets ervoor dat je inzicht krijgt in de drukte in de trein voor zitplaatsen en fietsen.

  • Ik heb een vraag hierover. Kan ik contact opnemen?

    Je kunt contact opnemen met NS Klantenservice. We helpen je graag.