Er wordt aan het spoor gewerkt
Bekijk op welke trajecten er werkzaamheden zijn. En plan voor vertrek je hele reis in de NS-app.
Plan je reisVerbeteringen aan het spoor
Bekijk op welke trajecten ProRail 3 dagen of langer aan het spoor werkt. En of er vervangend vervoer wordt ingezet.
Geplande werkzaamheden
-
20 mei t/m 23 juni: Van, naar en via Rotterdam Centraal
Door werkzaamheden op en bij station Rotterdam Centraal is van zaterdag 20 mei t/m vrijdag 23 juni de dienstregeling aangepast. In de nachten van zondag 18 t/m dinsdag 20 juni is Rotterdam Centraal deels niet bereikbaar per trein.
Werkzaamheden
ProRail voert werkzaamheden uit om betere treinverbindingen te realiseren door sporen en wissels aan te passen, perrons te verlengen en de viersporigheid aan de westkant uit te breiden, zodat treinen het station sneller kunnen binnenrijden.
Gevolgen:
- NS rijdt een aangepaste dienstregeling naar en vanaf Rotterdam Centraal.
- In de nachten van zondag 18/19 juni t/m dinsdag 20/21 juni rijden er vervangende bussen op het traject Rotterdam Centraal-Schiedam Centrum.
- Ook kan je op Rotterdam Centraal te maken krijgen met gewijzigd spoorgebruik.
-
24 t/m 25 juni: Van, naar en via Rotterdam Centraal
Door werkzaamheden op en bij station Rotterdam Centraal is op zaterdag 24 en zondag 25 juni Rotterdam Centraal helemaal niet bereikbaar.
Werkzaamheden
ProRail voert werkzaamheden uit om betere treinverbindingen te realiseren door sporen en wissels aan te passen, perrons te verlengen en de viersporigheid aan de westkant uit te breiden, zodat treinen het station sneller kunnen binnenrijden.
Gevolgen:
- NS zet vervangende bussen in vanaf station Rotterdam Stadion naar verschillende RET-metrohaltes en andersom.
- Vanaf de verschillende RET-metrohaltes kan je met een geldig NS-vervoerbewijs doorreizen naar een NS-station om daar je reis per trein voort te zetten.
Belangrijke informatie
Meer informatie over de vervoersmogelijkheden in het weekend van 24-25 juni zal vanaf 1 juni op deze pagina te vinden zijn.
Houd deze pagina daarom goed in de gaten.
-
8 juni t/m 21 juni: Meppel - Assen
ProRail rondt de werkzaamheden aan het project Spoorboog Hoogeveen af. Als gevolg van de werkzaamheden is er van donderdag 8 t/m woensdag 21 juni geen treinverkeer mogelijk tussen Assen en Meppel.
Vervangend busvervoer
NS zet:- Stopbussen in tussen Meppel – Hoogeveen – Beilen – Assen. U kunt geen fiets meenemen in de vervangende bussen.
Reizigers van en naar Groningen wordt geadviseerd gebruik te maken van de omreisroute via Leeuwarden.
Tussen Leeuwarden en Groningen kan gereisd worden op de check in bij NS (NS heeft dit traject voor haar reizigers afgekocht bij Arriva).
-
9 juni t/m 17 juni: Roosendaal - Vlissingen
ProRail voert vernieuwingswerkzaamheden uit op Zeeuwse lijn. De werkzaamheden beginnen in de nacht van donderdag 8 juni op vrijdag 9 juni en duren tot 18 juni aanvang dienst.
Gedurende deze 9-daagse is ook de Haringvlietbrug afgesloten (9 juni t/m 28 juli) in verband met renovatiewerkzaamheden.Als gevolg van de werkzaamheden is er van:
- vrijdag 9 t/m dinsdag 13 juni geen treinverkeer mogelijk tussen Roosendaal en Vlissingen.
- woensdag 14 t/m zaterdag 17 juni geen treinverkeer mogelijk tussen Roosendaal en Goes. Er rijden in deze periode weer treinen tussen Vlissingen en Goes.
Vervangend vervoer
NS zet van 9 juni t/m 13 juni:- snelbussen in tussen Roosendaal – Bergen op Zoom – Goes – Middelburg – Vlissingen
- stopbussen in tussen Roosendaal – Bergen op Zoom – Rilland-Bath – Krabbendijke – Kruiningen-Yerseke – Goes – Middelburg – Vlissingen Souburg – Vlissingen
- taxibusjes in tussen Arnemuiden en Middelburg
- taxibusjes in tussen Kapelle-Biezelinge en Goes
NS zet van 14 juni t/m 17 juni:
- snelbussen in tussen Roosendaal – Bergen op Zoom
- stopbussen in tussen Roosendaal – Bergen op Zoom – Rilland-Bath – Krabbendijke – Kruiningen-Yerseke – Goes
- taxibusjes in tussen Arnemuiden en Middelburg
- taxibusjes in tussen Kapelle-Biezelinge en Goes
Plan je reis in de NS-app
Plan kort van tevoren je reis van deur tot deur in de NS-app of via de Reisplanner. Zo heb je altijd het laatste reisadvies. En
- ontvang meldingen over jouw reis;
- bekijk een schatting van hoe druk een trein is.
Veelgestelde vragen werk aan het spoor
-
Kan ik mijn fiets meenemen in een NS-bus?
Nee, je kunt je fiets niet meenemen in de NS-bus. Hier is helaas geen plaats voor.
-
Kan ik gratis reizen met een NS-bus?
Nee, dat kan niet. Je hebt in het vervangend vervoer zoals een NS-bus, ook een geldig NS-vervoerbewijs nodig.
Reis je met een OV-chipkaart?
Check dan uit op het station waar je de trein uitstapt en overstapt op de bus. In de bus check je in, en op het moment dat je uitstapt weer uit. Als je met de trein verder reist, check je opnieuw in op dat station. -
Kan ik geld terugvragen bij vertraging?
Ja, je kan geld terugvragen bij vertraging. Uitgangspunt hierbij zijn de reistijden in de reisplanner waarin de extra reistijd voor de NS-busreis is verwerkt. Je krijgt dus geen vergoeding omdat de treinreis langer duurt dan normaal.
-
Kan ik koffers meenemen in de NS-bus?
Ja, koffers kunnen mee in het bagageruim.
-
Kan ik met een rolstoel in de NS-bus?
Of je met een rolstoel in een NS-bus kunt reizen, is per situatie verschillend. Het is daarom het verstandigst om, net als bij een 'gewone' treinreis, NS Reisassistentie aan te vragen. We doen er alles aan om extra hinder te voorkomen: zo nodig worden ter plaatse extra maatregelen genomen om je te helpen. Voor meer informatie: raadpleeg onze informatie over reizen met een beperking of lees de voorwaarden.
-
Wat als ik omreis met een andere vervoerder?
Zorg altijd voor een geldig vervoersbewijs als je met een andere bus- of treinvervoerder. Wij zorgen bijna altijd voor vervangend vervoer of een omreisadvies met de trein. Heel soms komt het voor dat dit niet mogelijk is. Dan kan je eventuele extra kosten declareren via de Klantenservice.
Soms is je NS-vervoerbewijs geldig is bij een andere vervoerder, bijvoorbeeld omdat er langdurige werkzaamheden zijn. Wij maken hierover dan afspraken met deze vervoerders. Als dat het geval is, vind je hierover informatie op het station of deze pagina.
-
Krijg ik korting omdat ik een abonnement heb en niet kan reizen op mijn traject?
Nee, je krijgt geen korting omdat het om vooraf geplande werkzaamheden gaat. We zorgen voor vervoer in de vorm van NS-bussen.
Kom je er toch niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice.