Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Er wordt aan het spoor gewerkt

Bekijk op welke trajecten er werkzaamheden zijn. En plan voor vertrek je hele reis in de NS-app.

Plan je reis

Verbeteringen aan het spoor

Bekijk op welke trajecten ProRail 3 dagen of langer aan het spoor werkt. En of er vervangend vervoer wordt ingezet. 

Geplande werkzaamheden

  • 16 t/m 19 februari: Hoorn - Enkhuizen

    Van donderdag 16 t/m zondag 19 februari rijden er geen treinen tussen Hoorn en Enkhuizen. Prorail werkt tijdens die dagen aan het spoor en vervangt onder andere bovenleidingsfunderingen.

    Vervangend busvervoer
    Wij zetten stopbussen in tussen Hoorn en Enkhuizen. Deze rijden doordeweeks tijdens de spits iedere 10 minuten, daarbuiten één keer per half uur.

  • 22 februari t/m 2 maart: Eindhoven Centraal - Weert

    ProRail voert van woensdag 22 februari tot en met donderdag 2 maart 2023 werkzaamheden uit tussen Eindhoven Centraal en Weert. Hierdoor is er tijdelijk geen treinverkeer mogelijk.

    Vervangend busvervoer
    NS zet:

    • Snelbussen in tussen Eindhoven Centraal en Weert.
    • Stopbussen in tussen Eindhoven Centraal, Geldrop, Heeze, Maarheeze en Weert.

     

  • 25 februari t/m 1 maart: Zwolle - Deventer

    ProRail voert van zaterdag 25 februari t/m woensdag 1 maart werkzaamheden uit tussen Zwolle en Deventer. Hierbij worden onder andere de treinbeveiliging vernieuwd, en worden bij station Olst wissels en een spoor verwijderd. Hierdoor is er tijdelijk geen treinverkeer mogelijk.

    Hiernaast rijden er op zondag 26 februari tussen 7.15 tot 19.15 ook geen treinen tussen Zwolle en Meppel.

    Vervangend busvervoer
    NS zet:

    • Snelbussen in tussen Zwolle en Deventer
    • Stopbussen in tussen Zwolle, Wijhe, Olst en Deventer. 

    Op 26 februari zetten we tussen 7.15 en 19.15 bussen in tussen Zwolle en Meppel.

  • 26 februari t/m 5 maart: van, naar en via Rotterdam Blaak

    Van zondag 26 februari t/m zondag 5 maart rijden er minder treinen tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht. Ook stoppen er geen treinen op station Rotterdam Blaak. Prorail vernieuwd in deze periode onder andere sporen in Willemsspoortunnel bij Rotterdam Blaak

    Omreisadvies
    Reis tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid of Dordrecht via Rotterdam Centraal.

    Vervangend busvervoer
    Wij zetten bussen in tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Centraal. Deze rijden 6 x per uur.

Plan je reis in de NS-app

Plan kort van tevoren je reis van deur tot deur in de NS-app of via de Reisplanner. Zo heb je altijd het laatste reisadvies. En

Veelgestelde vragen werk aan het spoor

  • Kan ik mijn fiets meenemen in een NS-bus?

    Nee, je kunt je fiets niet meenemen in de NS-bus. Hier is helaas geen plaats voor.

  • Kan ik gratis reizen met een NS-bus?

    Nee, dat kan niet. Je hebt in het vervangend vervoer zoals een NS-bus, ook een geldig NS-vervoerbewijs nodig.

    Reis je met een OV-chipkaart?
    Check dan uit op het station waar je de trein uitstapt en overstapt op de bus. In de bus check je in, en op het moment dat je uitstapt weer uit. Als je met de trein verder reist, check je opnieuw in op dat station.

  • Kan ik geld terugvragen bij vertraging?

    Ja, je kan geld terugvragen bij vertraging. Uitgangspunt hierbij zijn de reistijden in de reisplanner waarin de extra reistijd voor de NS-busreis is verwerkt. Je krijgt dus geen vergoeding omdat de treinreis langer duurt dan normaal.

  • Kan ik koffers meenemen in de NS-bus?

    Ja, koffers kunnen mee in het bagageruim.

  • Kan ik met een rolstoel in de NS-bus?

    Of je met een rolstoel in een NS-bus kunt reizen, is per situatie verschillend. Het is daarom het verstandigst om, net als bij een 'gewone' treinreis, NS Reisassistentie aan te vragen. We doen er alles aan om extra hinder te voorkomen: zo nodig worden ter plaatse extra maatregelen genomen om je te helpen. Voor meer informatie: raadpleeg onze informatie over reizen met een beperking of lees de voorwaarden.

  • Wat als ik omreis met een andere vervoerder?

    Zorg altijd voor een geldig vervoersbewijs als je met een andere bus- of treinvervoerder. Wij zorgen bijna altijd voor vervangend vervoer of een omreisadvies met de trein. Heel soms komt het voor dat dit niet mogelijk is. Dan kan je eventuele extra kosten declareren via de Klantenservice.

    Soms is je NS-vervoerbewijs geldig is bij een andere vervoerder, bijvoorbeeld omdat er langdurige werkzaamheden zijn. Wij maken hierover dan afspraken met deze vervoerders. Als dat het geval is, vind je hierover informatie op het station of deze pagina.

  • Krijg ik korting omdat ik een abonnement heb en niet kan reizen op mijn traject?

    Nee, je krijgt geen korting omdat het om vooraf geplande werkzaamheden gaat. We zorgen voor vervoer in de vorm van NS-bussen.  

Kom je er toch niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Handig voor je reis