Klachtafhandeling bij NS
Heeft u een klacht over onze dienstverlening? NS Klantenservice helpt u graag verder.
Klacht indienen
Klacht niet naar tevredenheid afgehandeld?
Heeft u de volledige klachtenprocedure via NS Klantenservice doorlopen, maar bent u niet tevreden over de wijze waarop NS uw klacht heeft behandeld? Dan kunt u uw geschil met NS voorleggen aan:
- Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag
- Inspectie Leefomgeving en Transport, Postbus 16191, 2500 BD Den Haag, 088 - 489 00 00
- De geschillencommissie via het ODR platform van de Europese Commissie
- Burgerlijke rechter
Een andere mogelijkheid is om een klacht in te dienen of bemiddeling aan te vragen via de OV Ombudsman, een onafhankelijke organisatie die reizigers met een klacht over het openbaar vervoer helpt. De OV Ombudsman kan echter geen bindende uitspraak doen. NS is bij deze bemiddeling dus niet gebonden aan het oordeel van de OV Ombudsman.