Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Flexibel en veelzijdig reizen

NS investeert in al het vervoer dat een goede aanvulling is op de trein. Want vrijwel niemand reist alleen met de trein. Je reis begin je met de NS-app. Daarmee plan je makkelijk al je reizen met het openbaar vervoer, zoals trein, OV-fiets of deelauto. Onderweg zijn we onze reizigers zo goed mogelijk van dienst, 24 uur per dag 7 dagen per week. Met onze medewerkers én onze digitale dienstverlening.


Ieder voor zich, de NS-app voor ons allen…

Omdat het aanbod van mobiliteit toeneemt, worden we steeds meer keuzereizigers. Je vervoermiddel kies je afhankelijk van je bestemming of vertrekpunt, het moment van de dag, je route, of je reisgezelschap. De NS-app geeft je toegang tot al het OV waarbij het belangrijk is dat het vervoer naadloos op elkaar aansluit en je geen barrières ervaart tussen vervoerders.

Persoonlijke info

De NS-app geeft je persoonlijke en functionele reisinformatie over je hele reis van deur tot deur. Ook de producten en diensten van NS benader je via de NS-app. Reisinformatie, ook over toegankelijk reizen, kaartjes kopen en service heb je in je hand. Van verstoringen op je traject en de status van je abonnement tot een lopende klacht en je volgende uitje: via de NS-app zijn we doorlopend met onze reizigers in gesprek over alle mogelijke onderwerpen. Dat doen we proactief: als klanten willen, krijgen ze op basis van hun reisgedrag een advies op maat. Alles altijd via de app, privacy-proof, dus alleen met je toestemming.

Mobility as a Service

Via de NS-app is het vervoer dat NS aanbiedt makkelijk toegankelijk. We zorgen er voor dat ook anderen dit via hun eigen app kunnen aanbieden. Tegelijk bieden we onze reizigers via de NS-app toegang tot andere producten die dicht bij ons treinproduct staan, kwaliteit bieden en duurzaam zijn.

Voor 2025 ‘app’ je het allemaal

  • In nieuwe apps ontwikkelen we nieuwe features en concepten die het reizen met de trein leuker en aantrekkelijker maken. Bijvoorbeeld betere reisbegeleiding of entertainment. 
  • Actuele informatie over drukte in de trein. 
  • Trajectbewaking: niet alleen voor je treinreis, maar van deur tot deur. Ga je met de (elektrische) auto naar het station en is het drukker dan normaal? Dan krijg je een seintje om eerder te vertrekken... of de mogelijkheid een trein later te nemen.
  • Reisinformatie op weg naar het station.
  • Beschikbaarheid van parkeerplaatsen en plekken om je elektrische step/fiets/scooter/ deelauto op te laden.
  • Bestel een kop koffie die klaargemaakt wordt bij je vertrouwde Kiosk op het perron.
  • Persoonlijke reisinformatie in de trein, inclusief omroepberichten als tekst of audio in de taal naar keuze. 
  • Vooruitkijken naar je station van aankomst: een plattegrond geeft aan waar je arriveert en heen moet. In de trein kun je alvast een elektrische fiets of deelauto reserveren.
  • Inzicht in je reisgedrag, mogelijkheden om drukte te ontwijken en om kosten en zelfs impact op het milieu te besparen (CO2-footprint).