Naar content

Hoofdnavigatie

Nieuws

Nieuwe stations die rolstoeltoegankelijk zijn, nieuws over NS Reisassistentie of handige nieuwe functies in de NS-app: soms hebben we nieuws dat we graag willen delen. Op deze pagina vind je alle belangrijke nieuwtjes voor reizigers met een beperking op een rij.


Wijziging in het proces van NS Reisassistentie vanwege corona

11 maart 2020

Nu ons land te maken heeft met het coronavirus, wordt het proces van NS Reisassistentie (deels) aangepast. Je kunt nog steeds NS Reisassistentie aanvragen voor je reis, maar fysiek contact tussen de assistentieverlener en jou of je hulpmiddel wordt zoveel mogelijk vermeden. Deze maatregel geldt op alle stations waar NS Reisassistentie wordt verleend. Lees er alles over op de bijbehorende pagina.

NS introduceert de NS Perronwijzer-app

11 februari 2020

Als je de borden boven de perrons niet of lastig kunt lezen, kun je vanaf nu de NS Perronwijzer-app downloaden. In de app vind je de informatie over de eerstvolgende trein die vertrekt op het perron waar jij je bevindt. Zo kun je een laatste check doen of je in de juiste trein stapt. Heb je spraak geactiveerd op je telefoon? Dan leest de app ook voor wat er op de borden boven de perrons staat. Dat werkt heel eenvoudig: al met een paar kliks hoor je de belangrijkste reisinformatie van het perron waar jij je bevindt.

Nu ook NS Reisassistentie mogelijk in nachttreinen

1 februari 2020

Vanaf februari 2020 is het mogelijk om 24/7 NS Reisassistentie aan te vragen. Ook voor de nachttreinen. In de Randstad rijdt de nachttrein elke nacht, in andere delen van het land rijdt de nachttrein in het weekend. Kijk in de NS Reisplanner voor exacte vertrek- en aankomsttijden en check je reis kort voor vertrek nogmaals voor het meest actuele reisadvies.

Contact met NS Klantenservice via WhatsApp

31 januari 2020

Heb je een (dringende) vraag over reizen met NS Reisassistentie, is de instaphulp er nog niet of wil je telefonisch contact over jouw geboekte reis? Dan is NS Klantenservice 24/7 telefonisch bereikbaar. Vanaf februari 2020 voegen we een contactmogelijkheid toe: je kunt nu ook een berichtje sturen via WhatsApp. Bijvoorbeeld als je niet in staat bent om te bellen of simpelweg liever een berichtje stuurt. Je opent WhatsApp vanuit de NS-app onder het kopje 'NS Reisassistentie'. In eerste instantie is deze functie beschikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Gaandeweg wordt dit verder uitgebreid. In de NS-app kun je altijd zien of het mogelijk is om een WhatsApp-bericht te sturen.