Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Mijn NS , Mijn NS Zakelijk en Mijn NS International

Informatie over het gebruik van jouw gegevens voor toegang tot Mijn NS, Mijn NS Zakelijk en Mijn NS International.


Welke persoonsgegevens gebruiken wij?

In Mijn NS, Mijn NS Zakelijk of Mijn NS International gebruiken wij jouw contactgegevens, uw kaartnummer, reishistorie, abonnementsvorm, transacties,  kaartnummer en IP-adres.

Wanneer je houder bent van een NS-Business Card van NS Zakelijk, gebruiken wij indien mogelijk jouw zakelijke contactgegevens.

Na jouw toestemming, gebruiken wij een door middel van een hash versleutelde versie van jouw e-mailadres voor Meta 'Custom Audiences' en Google 'Customer match'. Dit zijn platforms die gebruikt worden voor advertentietargeting.

Waarvoor gebruiken wij jouw gegevens?

Via Mijn NS, Mijn NS Zakelijk en Mijn NS International kun je eenvoudig jouw persoonsgegevens wijzigen, reisgegevens inzien, adreswijziging doorvoeren, je abonneren op de NS-nieuwsbrief of jouw abonnement wijzigen. Je dient je voor deze dienst eenmalig te registreren.

De grondslag voor de verwerking is: toestemming.

Registratie is geheel vrijwillig. Omdat wij jouw persoonsgegevens als naam, adres, woonplaats en e-mailadres kennen, omdat je (mogelijk) een contract hebt met NS, maakt NS – voor zover je nog geen NS account hebt – een Mijn NS account aan met jouw e-mailadres, waarbij je een uitnodiging per e-mail ontvangt om het betreffende account te activeren. NS doet dit om het voor jou makkelijker te maken om je eigen gegevens te beheren. Indien je de link in de uitnodiging niet accepteert, wordt het Mijn NS account niet geactiveerd.

LET OP: jouw gebruikersnaam en wachtwoord zijn altijd strikt persoonlijk. Verstrek deze niet aan derden (in welke vorm dan ook). Dit kan jouw privacy schaden. Wanneer je geen gebruik meer wenst te maken van Mijn NS, Mijn NS Zakelijk of Mijn NS International kun je jouw account opheffen. Wij zullen jouw gegevens dan niet langer meer gebruiken voor Mijn NS, Mijn NS Zakelijk of Mijn NS International. Het opheffen van een account betekent niet het beëindigen of intrekken van een reisproduct.

Door aangepaste doelgroepen te gebruiken in de advertentietargeting bij Meta en Google kan NS bestaande doelgroepen definiëren onder mensen die Meta technologieën (Facebook, Instagram) of Google technologieën gebruiken. We gebruiken hiervoor bronnen zoals e-mailadressen, klantenlijsten, website- of app-verkeer. Met deze methoden kunnen wij mensen die eerder interactie hebben gehad met NS op mobiel of desktop opnieuw aanspreken. Onze banners en andere advertenties worden aan mensen in dit segment getoond terwijl ze gebruik maken van Facebook, Instagram, Google of websites van partners (zoals NU.nl en Buienradar.nl).

Met wie delen wij gegevens?

Wij schakelen derden in voor de uitvoering van IT-diensten. Deze derden zijn verwerkers van ons en verwerken de gegevens slechts ten behoeve van ons en voor geen enkel ander doel. Met deze partijen hebben wij afspraken gemaakt over de verwerking van persoonsgegevens.

Wij kunnen jouw persoonsgegevens onder omstandigheden doorgeven buiten de Europese Economische Ruimte. Als wij dat doen treffen wij passende maatregelen met deze partijen bijvoorbeeld door het sluiten van de standaardbepalingen die door de Europese Commissie zijn vastgesteld.

Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Wanneer je geen gebruik meer wenst te maken van Mijn NS, Mijn NS Zakelijk en Mijn NS International kun je jouw account opheffen. Wij zullen jouw gegevens dan niet langer meer gebruiken voor Mijn NS, Mijn NS Zakelijk of Mijn NS International. Gegevens die aan jou beschikbaar worden gesteld via het account gebruiken wij mogelijk nog wel voor andere doeleinden, bijvoorbeeld om reizen met ons mogelijk te maken.

Na matching van een gehashte versie van jouw e-mailadres met Meta of Google verwijderen zij dit gehashte e-mailadres direct. NS bewaart jouw gehashte e-mailadres voor dit doeleinde maximaal twee jaar. Wanneer je jouw toestemming voor het gebruiken van aangepaste doelgroepen ten behoeve van advertentietargeting wilt intrekken kan dit door jouw cookies aan te passen via ons Cookiebeleid. Druk hier op de link onder het kopje "Hoe kan ik mijn cookie-instellingen aanpassen?" en geef aan welke cookies je wilt accepteren/weigeren.