Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Altijd Voordeel

Voordelen van dit abonnement

  • 20% korting in de spits
  • 40% korting buiten de spits
  • 40% korting in het weekend
  • 40% korting op feestdagen
  • 40% korting in de daluren voor 3 medereizigers

Direct bestellen

Dit is een NS Flex abonnement
  • Iedere maand te wijzigen of te pauzeren
  • Geen saldo op je OV-chipkaart nodig
  • Reiskosten maandelijks betalen via automatische incasso
Meer lezen over NS Flex

€ 23 / mnd

Dit is exclusief je reiskosten

Bestel Altijd Voordeel

Hoe NS Flex Altijd Voordeel werkt

Alles wat je moet weten over reizen met NS Flex Altijd Voordeel

Op deze tijden reis je met korting

Met NS Flex Altijd Voordeel reis je ieder moment met korting op je treinreizen.

In de spits (20% korting)

Maandag tot en met vrijdag van 6.30 - 9.00 en van 16.00 - 18.30 uur

Buiten de spits (40% korting)

Maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur

Weekend (40% korting)

Vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur

Feestdagen (40% korting)

De hele dag

Let op

  • Het moment van inchecken bepaalt met welke korting je reist.
  • De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.

Bestel online en reis binnen 1 uur

NS Flex Altijd Voordeel bestel je eenvoudig online in onze webshop.

Huidige OV‑chipkaart gebruiken

Heb je al een persoonlijke OV‑chipkaart (met pasfoto)? Voer dan tijdens het bestellen je OV‑chipkaartnummer in. Je kunt dan binnen een uur gebruik maken van je abonnement.

Ingangsdatum

Als je je huidige OV‑chipkaart gebruikt, kun je zelf de ingangsdatum van je abonnement bepalen. Deze kun je tot 14 dagen na je bestelling in laten gaan.

Nog geen persoonlijke OV-chipkaart?

Als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart (met pasfoto) hebt, kun je dit aangeven tijdens het bestellen. Je ontvangt je OV-chipkaart inclusief je abonnement binnen 1 week bij je thuis. Zodra je je kaart hebt ontvangen, kun je na activering bij een NS-kaartautomaat reizen.

Heb je je bedacht?

Na het bestellen van een abonnement heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je afzien van je abonnement. Gebruik hiervoor het modelformulier of neem contact op met NS Klantenservice.

Lees meer over je herroepingsrecht.

Iedere maand te wijzigen

Reis je niet iedere maand even vaak of soms een tijdje helemaal niet? Met NS Flex kun je maandelijks eenvoudig wisselen van abonnement of deze tijdelijk pauzeren door gebruik te maken van NS Flex Basis. Met deze gratis variant krijg je geen korting op je treinreizen, maar je betaalt ook geen abonnementskosten. Bovendien kun je gebruik blijven maken van alle voordelen van NS Flex.

Ga je weer vaker met de trein, dan kun je NS Flex Basis ieder moment weer aanpassen naar een kortingsabonnement. Wissel je tussen twee verschillende kortingsabonnementen? Dan geldt de wijziging minimaal een maand. Hierna kun je, als je dat wilt, weer van abonnement wisselen.

Je wijzigt je abonnement eenvoudig in Mijn NS.

Reiskosten vs abonnementskosten

Je abonnementskosten betaal je zodat je de hele maand met korting kunt reizen. Bovendien geeft het je de mogelijkheid om te profiteren van alle andere voordelen van NS Flex.

Daarnaast betaal je reiskosten. Dit zijn de kosten die je maakt voor je treinreizen, en eventuele kosten voor bus, tram en metro.

Iedere maand een factuur

Met NS Flex hoef je geen saldo op je OV-chipkaart te laden, maar ontvang je iedere maand een factuur die je betaalt via automatische incasso.

Op de factuur staan je abonnements- en reiskosten maar ook eventuele andere gemaakte kosten zoals een upgrade naar 1e klas of de huur van een OV-fiets.

Goed om te weten

Je abonnementskosten betaal je altijd vooruit, je reiskosten betaal je achteraf.

Altijd inzicht in je kosten

Met NS Flex hoef je geen saldo te laden op je OV-chipkaart, maar betaal je je reizen achteraf via een maandelijkse factuur. Dit maakt reizen met NS nog gemakkelijker. Om gedurende de maand inzicht te houden in de kosten die je maakt, zijn deze online in te zien via Mijn NS en de NS-app.

Automatische check-uit

Ben je vergeten uit te checken? Met een NS Flex abonnement corrigeren we je vergeten check-uit automatisch als we kunnen achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaak dezelfde route aflegt. Dit doen we aan de hand van je reishistorie. We rekenen daar dan de normale ritprijs voor.

Kunnen we het niet achterhalen? Dan rekenen we een correctietarief. Deze vind je terug op je factuur.