Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Altijd Voordeel

Voordelen van dit abonnement

  • 20% korting in de spits
  • 40% korting buiten de spits
  • 40% korting in het weekend
  • 40% korting op feestdagen
  • 40% korting voor 3 medereizigers in de daluren

Direct bestellen

  • Maandelijks aanpasbaar of te pauzeren
  • Maandelijks betalen via automatische incasso
  • Geen saldo op OV‑chipkaart nodig
Meer lezen over NS Flex

€ 23 / mnd

Dit is exclusief je reiskosten

Bestel Altijd Voordeel

Hoe NS Flex Altijd Voordeel werkt

Alles wat je moet weten over NS Flex Altijd Voordeel

Op deze tijden reis je met korting

Met NS Flex Altijd Voordeel reis je ieder moment met korting op je treinreizen.

In de spits (20% korting)

Maandag tot en met vrijdag van 6.30 - 9.00 en van 16.00 - 18.30 uur

Buiten de spits (40% korting)

Maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur

Weekend (40% korting)

Vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur

Feestdagen (40% korting)

De hele dag

Let op

  • Het moment van inchecken bepaalt met welke korting je reist.
  • De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.

Bestel online en reis binnen 1 uur

NS Flex Altijd Voordeel bestel je eenvoudig online in onze webshop. Heb je al een persoonlijke OV‑chipkaart met pasfoto? Voer dan tijdens het bestellen je OV‑chipkaartnummer in. Je abonnement kun je binnen een uur na het betalen van je bestelling ophalen bij de NS-kaartautomaat.

Nieuwe OV‑chipkaart?

Wil je graag een nieuwe OV‑chipkaart of heb je nog geen kaart? Dit kun je aangeven tijdens het bestellen. Je nieuwe OV‑chipkaart met daarop je NS Flex abonnement ontvang je binnen 1 week thuis.

Ingangsdatum

Als je je huidige OV‑chipkaart gebruikt, kun je zelf de ingangsdatum van je abonnement bepalen. Deze kun je tot 14 dagen na je bestelling in laten gaan.

Heb je een nieuwe OV‑chipkaart besteld? Dan sturen we deze binnen 7 dagen naar je op. Zodra je je kaart inclusief abonnement hebt ontvangen, kun je na activering bij een NS-kaartautomaat reizen.

Heb je je bedacht?

Na het bestellen van een abonnement heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je afzien van je abonnement. Gebruik hiervoor het modelformulier of neem contact op met NS Klantenservice. Lees meer over je herroepingsrecht

Je abonnement wijzigen

Reis je niet iedere maand even vaak of soms een paar maanden helemaal niet? Met NS Flex kun je maandelijks eenvoudig wisselen van NS Flex abonnement of je abonnement tijdelijk pauzeren door gebruik te maken van NS Flex Basis. Met deze gratis variant ontvang je geen korting op je treinreizen maar je betaalt ook geen abonnementskosten. Bovendien kun je gebruik blijven maken van alle voordelen van NS Flex als je toch een keer de trein neemt.

Ga je weer vaker gebruik maken van de trein, dan kun je NS Flex Basis ieder moment weer wijzigen naar een kortingsabonnement. Wissel je tussen twee verschillende kortingsabonnementen? Dan geldt de wijziging minimaal een maand. Hierna kun je, als je dat wilt, weer je abonnement wijzigen.

Je wijzigt je abonnement eenvoudig in Mijn NS.

Reiskosten vs abonnementskosten

Abonnementskosten

Je abonnementskosten betaal je zodat je de hele maand met korting kunt reizen. Bovendien geeft het je de mogelijkheid om te profiteren van alle andere voordelen van NS Flex.

Reiskosten

Naast je abonnementskosten betaal je reiskosten. Dit zijn de kosten die je maakt voor je treinreizen, en eventuele kosten voor bus, tram en metro.

Iedere maand een factuur

Met een NS Flex abonnement hoef je geen saldo op je OV‑chipkaart te laden maar ontvang je iedere maand een factuur die je betaalt via automatische incasso. Op de factuur staan je abonnements- en reiskosten maar ook eventuele andere gemaakte kosten zoals een upgrade naar 1e klas, de huur van een OV-fiets of een correctietarief als je vergeten bent uit te checken en we de ritprijs niet konden bepalen.

Goed om te weten

Je abonnementskosten betaal je altijd vooruit, je reiskosten betaal je achteraf.

Altijd inzicht in je kosten

Met NS Flex hoef je geen saldo te laden op je OV‑chipkaart maar betaal je je reizen achteraf via een maandelijkse factuur. Dit maakt reizen met NS nog gemakkelijker. Om gedurende de maand inzicht te houden in de kosten die je maakt, zijn deze online in te zien via Mijn NS en de NS-app.

Automatische check-uit

Ben je vergeten uit te checken? Geen punt. Met NS Flex corrigeren we je vergeten check-uit automatisch als we kunnen achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaak dezelfde route aflegt. Dit doen we aan de hand van je reishistorie. We rekenen daar dan de normale ritprijs voor. Kunnen we het niet achterhalen? Dan rekenen we een correctietarief. Deze vind je terug op je factuur.

Overstappen naar NS Flex Altijd Voordeel

Heb je een NS-abonnement op saldo en wil je graag overstappen naar NS Flex Altijd Voordeel? Dat kan. Je kunt elk moment overstappen naar NS Flex, ook als je een jaarabonnement op saldo hebt.

Zo werkt het

Log in op Mijn NS en klik op de button Direct bestellen bij ‘Stap nu over naar NS Flex’. Wij beëindigen automatisch je huidige abonnement en je vooruitbetaalde abonnementskosten storten we terug.

Nog saldo op je kaart?

Als er nog saldo op je kaart staat, verrekenen we dit automatisch op je eerste NS Flex factuur. Bij een nieuwe kaart is dit helaas niet mogelijk maar we kunnen het bedrag welterugstorten.

Ophalen bij de NS-kaartautomaat

Je hoeft nu alleen nog NS Flex Altijd Voordeel op te halen bij de kaartautomaat. Dit is de laatste keer dat je de kaartautomaat nodig hebt.

Altijd Voordeel op saldo

Per 29 juli stoppen we via deze site met de verkoop van het jaar- en maandabonnement Altijd Voordeel op saldo. Natuurlijk blijft Altijd Voordeel verkrijgbaar. Je reist hetzelfde, maar dan met de voordelen van NS Flex.

Meer weten?

Heb je Altijd Voordeel op saldo en wil je meer weten over de wijzigingen van dit abonnement? Lees meer