Naar content

Hoofdnavigatie

Dal Vrij

Reis je veel buiten de spits? Dan is NS Flex Dal Vrij erg voordelig.

  • Onbeperkt reizen met de trein buiten de spits voor een vast bedrag in de maand
  • 40% korting voor 3 medereizigers in de daluren

€ 105 / mnd

Inclusief treinkosten buiten de spits

Bestellen

Reis binnen 1 uur flex met je huidige OV‑chipkaart of ontvang binnen 10 dagen een nieuwe kaart.

Veilig en gemakkelijk betalen via je eigen bank.


Dit is NS Flex

Naast bovenstaande voordelen heeft NS Flex nog méér extra's te bieden. Die krijg je er automatisch bij. Dit zijn ze in het kort:

  • Geen saldo laden vooraf maar maandelijks betalen via automatische incasso
  • Een flexibel abonnement, iedere maand aan te passen of even te pauzeren
  • Altijd inzicht in je actuele reiskosten in de NS-app en via Mijn NS
  • Volle trein? Switch eenvoudig naar 1e klas in de app
  • Ook OV-fiets en fietsenstalling achteraf op rekening betalen

Precies weten hoe het werkt?

Op deze tijden reis je met korting

Met NS Flex Dal Vrij reis je tijdens onderstaande daluren met 100% korting op je treinreizen.

Buiten de spits

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:00 en van 18:30 tot 06:30 uur

Weekend

Van vrijdagavond 18:30 tot maandagochtend 04:00 uur

Feestdagen

De hele dag

Het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist. De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.

Bestel online

NS Flex Dal Vrij bestel je eenvoudig online in onze webshop. Heb je al een persoonlijke OV‑chipkaart met (pasfoto) en wil je deze blijven gebruiken? Voer dan tijdens het bestellen je OV‑chipkaartnummer in. Je abonnement kun je binnen een uur na het betalen van je bestelling ophalen bij de NS-kaartautomaat.

Nieuwe OV‑chipkaart?

Wil je graag een nieuwe OV‑chipkaart of heb je nog geen kaart? Dit kun je aangeven tijdens het bestellen van je abonnement. Je nieuwe OV‑chipkaart met daarop je NS Flex abonnement ontvang je binnen 1 week thuis.

Je abonnement aanpassen

Reis je niet iedere maand even vaak of soms een paar maanden helemaal niet? Met NS Flex wissel je eenvoudig naar een ander NS Flex abonnement of pauzeer je deze tijdelijk door gebruik te maken van NS Flex Basis. Met deze gratis variant ontvang je geen korting op je treinreizen maar betaal je ook geen abonnementskosten. Bovendien kun je gebruik blijven maken van alle voordelen van NS Flex.

Ga je weer vaker gebruik maken van de trein, dan kun je NS Flex Basis ieder moment weer aanpassen naar een kortingsabonnement. Wissel je tussen twee verschillende kortingsabonnementen? Dan geldt de wijziging minimaal een maand. Hierna kun je, als je dat wilt, weer van abonnement wisselen.

Je past je abonnement eenvoudig aan in Mijn NS.

Reiskosten vs abonnementskosten

Je abonnementskosten betaal je zodat je de hele maand buiten de spits met 100% korting kunt reizen. Bovendien geeft het je de mogelijkheid om te profiteren van alle andere voordelen van NS Flex. Daarnaast betaal je eventuele reiskosten. Dit zijn de kosten die je maakt voor je treinreizen in de spits, en eventuele kosten voor bus, tram en metro

Iedere maand een factuur

Met een NS Flex abonnement hoef je geen saldo op je OV‑chipkaart te laden maar ontvang je iedere maand een factuur die je betaalt via automatische incasso. Op de factuur staan je abonnements- en reiskosten maar ook eventuele andere gemaakte kosten zoals een upgrade naar 1e klas, de huur van een OV-fiets, of een correctietarief als je vergeten bent uit te checken en we de ritprijs niet konden bepalen.

Goed om te weten: je maandelijkse abonnementskosten betaal je altijd vooraf, je reiskosten betaal je achteraf.

Altijd inzicht in je kosten

Met NS Flex hoef je geen saldo te laden op je OV‑chipkaart maar betaal je de reizen buiten je kortingsperiode achteraf via een maandelijkse factuur. Dit maakt reizen met NS nog gemakkelijker. Om gedurende de maand inzicht te houden in de kosten die je maakt, zijn deze online in te zien via Mijn NS en de NS-app.

Automatische check-uit

Ben je vergeten uit te checken na een check-in in de spits? Met NS Flex corrigeren we je vergeten check-uit automatisch als we kunnen achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaak dezelfde route aflegt. Dit doen we aan de hand van je reishistorie. We rekenen daar dan de normale ritprijs voor. Kunnen we het niet achterhalen? Dan rekenen we een correctietarief. Deze vind je terug op je factuur.

Overstappen naar NS Flex Dal Vrij

Heb je een NS-abonnement met saldo laden en wil je graag overstappen naar NS Flex Dal Vrij? Dat kan. Je kunt elk moment overstappen naar NS Flex. Ook als je een jaarabonnement hebt.

Zo werkt het

Log in op Mijn NS en pas je abonnement aan bij Mijn producten. Wij beëindigen automatisch je huidige abonnement en je vooruitbetaalde abonnementskosten storten we terug.

Als er nog saldo op je kaart staat, verrekenen we dit automatisch op je NS Flex factuur. Bij een nieuwe kaart is dit helaas niet mogelijk maar we kunnen het bedrag wel terugstorten. Haal NS Flex Dal Vrij op bij de kaartautomaat. Dit is de allerlaatste keer dat je de automaat nodig hebt.