Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Vergoeding storing 4 juni

Allereerst vinden we het erg vervelend dat je hinder hebt ondervonden van de systeemstoring bij ProRail op zondag 4 juni. We realiseren ons goed dat we een enorm beroep hebben moeten doen op jouw begrip en zelfredzaamheid. Dat is niet wat je van ons mag verwachten en van ons gewend bent. Daarom bieden we voor deze dag een aantal compensatiemogelijkheden. Hieronder lees je wat je kunt doen om in aanmerking te komen voor een vergoeding of vervangend vervoerbewijs.


Wil je een claim indienen?

Je kunt een claim indienen voor de door jou gemaakte kosten op 4 juni. Hiervoor kun je contact opnemen met NS Klantenservice. Wij streven ernaar je claim binnen 4 weken af te handelen.

Ik had een los treinkaartje of e-ticket gekocht voor 4 juni en wil mijn reis op een andere datum (af)maken

  • Had je voor 4 juni een los treinkaartje of e-ticket, maar heb je er niet of niet volledig gebruik van kunnen maken? Neem dan contact op met NS Klantenservice voor een nieuw treinkaartje. Het nieuwe treinkaartje is geldig voor een nieuwe datum en tegen dezelfde voorwaarden. 
  • Heb je op 5 juni zelf een nieuw vervoerbewijs aangeschaft om je reis van 4 juni af te maken? Declareer de kosten dan bij NS Klantenservice.

Let op, het is wel de bedoeling dat je declareert mét je geldige vervoerbewijs van 4 juni, en deze dus niet weggooit. 

Ik had een geldig vervoerbewijs voor 4 juni en wil een claim voor geld terug bij vertraging indienen

Dien hiervoor een verzoek voor Geld terug bij vertraging in. 

Ik heb op 4 juni door de storing kosten gemaakt die ik wil declareren

Indien je kosten hebt gemaakt, dan kun je contect opnemen met NS Klantenservice.  Denk hierbij aan hotelkosten, taxikosten of kosten voor het gebruik van alternatieve vervoermiddelen. 

Goed om te weten: 

  • We vergoeden extra kosten voor vervangend vervoer bij andere bus-, tram- of metrovervoerders. 
  • Om in aanmerking te komen voor compensatie moet je een vervoerbewijs kunnen overleggen dat geldig was op 4 juni. Dit betekent bijvoorbeeld een e-ticket, ov chipkaart met geldige check in, of eenmalige chipkaart op datum. Of je kunt aannemelijk maken dat je had willen reizen.  
  • In de meeste gevallen vragen we ook om een bewijs, zoals een bon of factuur, van de door jou gemaakte kosten. 
  • Indien je kilometerkosten voor eigen vervoer declareert dan houden we een kilometervergoeding van 0,21 cent per kilometer aan, zoals vastgesteld door de overheid
     

Ik had voor 4 juni een E-ticket of kaartje uit de automaat en heb niet kunnen reizen. En ik wil mijn reis vandaag alsnog (af)maken

Neem contact op met NS Klantenservice voor een couponcode voor een kosteloos e-ticket voor vandaag.